İçinden Geçtiğim Zaman

Yolculuk:

Gökyüzü o kadar maviydi ve güneş o kadar parlaktı ki, bu manzarada sonsuz bir yaz hüküm sürüyor gibiydi.

Merhaba

10 Ağustos 2022 tarihinde içsel ve dışsal hedeflere ulaşmak için İzmir’e mini bir gezi düzenledim. Yol terapisi yaptım…

Bir saat sonra Üç Kuyular’a varmıştım. Hava oldukça sıcaktı. Önümde tüm heybetiyle uzanan binanın girişine geldiğimde kalabalık başladı. Etrafıma bakındım, çok katlı binanın en tepesinde yer alan dükkanlara şöyle bir göz gezdirdim. Önceliği kitaplar aldığı için, yürüyen merdivenlere yönelerek ilerledim.

Türk kahvesi molası verdiğimde bir saat geçmişti. Ve elimde listemde yer alan kitaplar hakkında hiçbir aşama yoktu. Çünkü eski kitapları bulmak oldukça zor. Anın keyfini çıkararak yudumladığım her kahvenin keyfine vardım. Birkaç dakika sonra değerlim Ali aradı. Kanada- İzmir arası sohbet başladı. Hiç atlamaz, hiç unutmaz. Böyle güzel bir dostum var benim. Ardından teyzem aradı ve güzel sesiyle güne anlam kattı.

Listemde yer alan diğer şeyleri tamamlamak için birkaç dükkan ziyareti ardından heyecanlı bir bekleyişe geçtim.

En son İzmir depreminden birkaç saniye önce gördüğüm çocukluk arkadaşımla buluşma noktasına yürüdüm. Heyecanlı bekleyiş devam ederken, kitap okuma kararımla bir süreliğine çevremle iletişimi kestim. Saat altıya yaklaşırken, Hale yanıma yaklaştı. Geçen ayların özlemiyle sarmaş dolaş olduk. Yemek yerken derin sohbet devam etti.

Akşamın devamında bir araya geldiğimiz diğer Ankara’lı arkadaşımız Ömer’le Hale’nin tavsiyesiyle sahilde yeşillik içindeki kafeye oturduk. Demi yerinde çay eşliğinde anlatılanları dinlerken; zaman kavramını yitirmiştim. Yol yıllar sonra bizi yine bir araya getirmişti. Paylaşacak ne çok şey vardı.

Ömer’den ayrıldıktan sonra, yürüdük. Hale’nin evine geldik. Genç kızlık yıllarında olduğu gibi geç saatlere kadar konuştuk. Hale ile tekrar hatırladık…

Geçen 25 yıldan fazla sürede yolun bizi nereye getirdiğini birlikte analiz ettik.

Uzun bir zaman sonra benim için eski dostlarla bir arada olmak ve her anın keyfini çıkarmak çok güzeldi. Teşekkür ederim…

Ertesi gün 11 Ağustos 2022 aradığım kitabı yolumun üstündeki bir sahaftan bulmak da ayrı bir anlam taşıyor.

Sıcak havada bastonla kısa bir yürüyüşün ardından bizi bekleyen otobüse bindik. Yerime oturdum. Hemen ardından otobüs hareket etti. Pencereden yolu izlerken içinden geçtiğim yaşamı ziyaret ettim.

Ailemle kardeşlerim ve yeğenlerimle her yaz olduğu gibi Ağustos ayında yine toplandık. Andık, gülüştük ve aktarımda bulunduk. Ablalar, bereket ritüeli aşure yaptı. Bize de yemek düştü. Pastalar alındı. Kahvaltı, çay ve kahve sohbetleri yapıldı. Anlayacağınız bizim ailede Ağustos ayı her zaman olduğu gibi yoğundu.

Ailem her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Farklı renklerde oluşturduğumuz gökkuşağını izlemek büyük bir mutluluktu benim için. Rengimiz beyazı gösterene kadar sevgiyle yükseldik…

Bu Ağustos ayı benim için bir eksikti. 50 yıl sonra her Ağustos ayında yanımda olan Annem yoktu. Ben annesiz olmak ne demek 10 aydır yeni öğreniyorum. Bir yerlerden gördüğünü mesaj gönderdiğini biliyorum güzel kadın. Farkındayım…

Hayatımın en önemli dersine hazırlayan Annem’e söz verdiğim gibi tüm görevleri tamamlayarak hedefe doğru ilerliyorum.